De hoogste tijd weer - Reisverslag uit Karatu, Tanzania van Rikst Buis - WaarBenJij.nu De hoogste tijd weer - Reisverslag uit Karatu, Tanzania van Rikst Buis - WaarBenJij.nu

De hoogste tijd weer

Door: Rikst

Blijf op de hoogte en volg Rikst

02 Mei 2015 | Tanzania, Karatu

Djambo allemaal!

Het is weer de hoogste tijd voor een berichtje vanuit het zeer regenachtige Tanzania. Ja want de regentijd is hier begonnen, vooral de laatste tijd is er veel regen. We hadden al een nacht meer dan 60 mm water! Maar gelukkig zijn er ook nog momenten met zon, al wordt de douche wel steeds kouder en kouder. Maar genoeg over het weer, tijd voor de rest :)

Het laatste berichtje was net voor mijn verjaardag en vakantie. Die zitten er beide alweer een tijdje op. Mijn verjaardag was heel leuk, ze hadden echt goed hun best gedaan om het gezellig voor me te maken :)! Als eerste was er een bord met wortels waarop stond happy birthday (zie foto's). Daarnaast kreeg ik een waardebon voor een massage bij een lodge hier in de buurt. Verder was er 's avonds nog een taart en natuurlijk allemaal leuke berichten vanuit Nederland. Al met al een erg leuke dag gehad :)

Verder heb ik in de vakantie lekker rustig aan gedaan en af en toe nog wat bijles gegeven aan 2 kinderen. Wel heb ik natuurlijk mijn massagebon gebruikt. Samen met Arjan, Valerio en een Amerikaanse familie, die hier meer dan een maand gezeten hebben. Echt hele leuke mensen, waarmee we een leuke tijd hebben gehad. Die bon was voor Gibbs farm, hier hebben we eerst geluncht. Een lekker buffet, waar genoeg van gegeten is door ons ;). Daarna de massage waar ik een full body massage kreeg, echt een heerlijk cadeau!

De dag daarna ben ik met de Amerikaanse familie mee geweest naar de Oldupai Gorge, dit is een plek waar ze in de buurt voetstappen gevonden hebben van mensen van 3 miljoen jaar geleden. Er was een klein museumpje bij, waar veel informatie erover gegeven werd. Erg interessant en de omgeving daar was geweldig mooi. Dus we zijn daar ook nog een eindje wezen wandelen met een gids. Het gebied daar was 2 miljoen jaar oud en je kon alle 5 lagen zien van die jaren. Tijdens de rit erheen reden we door de Ngorongoro conservation area, langs de rand van de krater. In het gebied zagen we wat giraffes, buffels, Thomson gazelles, heel veel zebra's en een aantal gnoes. Leuk om die dieren weer even te zien :)!

Na de vakantie was het 13 april weer tijd om aan het werk te gaan. De eerste weken zitten er alweer op. De afgelopen weken zijn we bezig geweest met het thema weer en nu zijn we bezig bezig met kleding. Dus de kinderen moeten elke dag zeggen hoe het weer is, ik had een regenmeter, we praatten over planten en daarvan moesten ze ook de namen benoemen in het Engels en nog meer. Nu het thema kleding, waarbij ze knopen moeten sorteren en tellen, kleren moeten indelen naar warm of koud, namen van kleding kennen in het Engels en plaatjes op volgorde moeten leggen hoe je je moet aankleden. Erg leuk om met de thema's bezig te zijn en de tijd gaat dan ook snel.
Voor de rest gedragen de kinderen zich redelijk, afgelopen week had een kind een ander kind gebeten. Dus daar was een hele wond zichtbaar, we hebben er zout opgedaan tegen tetanus (of het echt werkt weet ik niet ;)) en het andere kind goed toegesproken. Ook was ik net bezig met een les, toen een kind begon over te geven. Over de schoolbanken en een ander kind heen, echt heerlijk. Gelukkig was mama Peter er ook en die heeft het opgeruimd. Het andere kind kwam de volgende dag vrolijk met dezelfde trui op school, waarover het andere kind overgegeven had. Vaak hebben ze dan maar 1 trui en gelukkig krijgen steeds meer kinderen een schooluniform, dus het begint al aardig blauw te kleuren in het klaslokaal :).

Afgelopen zondag hebben we zelfs hier nog koningsdag gevierd. Het consulaat van Arusha had alle Nederlanders in de buurt uitgenodigd voor een borrel. Ik heb echt mijn ogen uitgekeken, er waren allemaal expats die lodges hebben, touroperators zijn, in de landbouw zitten en ga zo maar door. Heel wat bijzondere mensen en gelukkig ook wel een aantal leuke en gezellige mensen. Er waren een aantal oude kerels met van die jonge Tanziaanse vrouwen, nou ik heb me echt verbaasd erover. Gelukkig kwam aan het eind van de avond het feest nog helemaal los en ging iedereen dansen op muziek van de liveband. Zelfs de staff van het hotel kwamen mee dansen, erg leuk! Ik was met Joris en Arjan erheen, we zijn in het hotel waar het feest was blijven slapen. Volgende dag een heerlijk ontbijt en na wat boodschappen zijn we weer terug gegaan naar Rhotia Valley. Was een zeer bijzondere ervaring ;).

Het is weer een heel verhaal geworden en ik schrijf/spreek jullie snel weer!

  • 02 Mei 2015 - 21:05

    Jan En Dieuwke:

    Wat in prachtich ferhaal.
    Gean sa troch en kinne genietsje.

    pake en beppe

  • 03 Mei 2015 - 09:12

    Pieter En Japke:

    We sjogge it allegear foar us gebeuren. Moaie verhalen! Noch lekker genietsje!
    Pieter en Japke

  • 03 Mei 2015 - 18:37

    Elske:

    Wat bijzonder toch al die verhalen van jou. Geweldig dat je dit beleeft allemaal en super om te lezen. H. Gr en leafs ut Assen
    Bauke, Elske, Jelle en Lianne

  • 08 Mei 2015 - 15:55

    Onno:

    Hoi Rikst,
    Ruud en ik waren afgelopen week in Madrid. Er was veel te zien en het was lekker weer dus we hebben genoten. Ja de trommels dragen ver, want we hoorden daar dat je malaria had, maar dat het de goede kant weer opgaat. Gelukkig maar! Wat heb jij weer leuke dingen gedaan en beleefd zeg. Hopelijk voel je je snel weer goed genoeg om actief te zijn, want voor je het weet is je verblijf daar weer voorbij.
    Beterschap, Onno

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Tanzania, Karatu

Rikst

Actief sinds 06 Jan. 2015
Verslag gelezen: 255
Totaal aantal bezoekers 7741

Voorgaande reizen:

02 Januari 2015 - 24 Juli 2015

Vrijwilligerswerk in Tanzania

Landen bezocht: