Eerste dagen - Reisverslag uit Karatu, Tanzania van Rikst Buis - WaarBenJij.nu Eerste dagen - Reisverslag uit Karatu, Tanzania van Rikst Buis - WaarBenJij.nu

Eerste dagen

Blijf op de hoogte en volg Rikst

06 Januari 2015 | Tanzania, Karatu

Djambo allemaal,

Vrijdag 2 januari was het dan eindelijk zo ver, ik ging mijn reis maken naar Tanzania. Na een aantal leuke en zeer gezellige feestdagen, kon ik met een gerust hart vertrekken richting Afrika.
De vliegreis ging uitzonderlijk goed (zeker ook voor Afrikaanse begrippen). Ik ben zelfs niet eens ziek geworden, dat echt een wonder is voor mij.

Op de luchthaven Kilimanjaro begon het al goed, ze wilden mij een visum van 250 dollar aansmeren terwijl ik gewoon een visum voor 50 dollar moest hebben. Na wat aandringen is dit gelukt en heb ik gewoon 50 dollar voor mijn visum betaald. Na de koffer van de band te hebben gepakt, stond Joris al op mij te wachten. Ongeveer 1 uurtje later en een vermaning later, omdat we niet de pijlen volgden, kwamen we aan in Arusha. Hier hebben we even wat gegeten en even wat gedronken. Na nog eens 2 uur te hebben gereden kwamen we aan op Rhotia Valley, mijn verblijfplaats voor de komende 6 maand. Hier werd ik hartelijk ontvangen door de anderen. Joris en Marise (de eigenaren), daarnaast zijn er nog 2 managers; Arjen en Valerio.

Nu zijn er alweer een paar dagen om en begin ik aardig in het Afrikaanse ritme te komen. Mijn slaapplek is een tenthuisje (zie foto's), met een geweldig uitzicht over het dal. Rhotia Valley ligt namelijk op ongeveer 1700 meter. Het weer is heerlijk, nog af en toe wat regen en verder veel bewolkt. Maar zeker ook de zon, met zo'n 20/25 graden.
Volgende week moet ik echt aan het werk, want dan beginnen de scholen weer. Nu eerst nog lekker wat meedraaien in het kinderhuis en de kinderen hier wat leren kennen :).

Kwaheri (tot ziens)!

  • 06 Januari 2015 - 12:57

    Nynke:

    Top dat alles goed gegaan is! Geniet maar even voordat je echt gaat beginnen. Tut nynke

  • 06 Januari 2015 - 19:51

    Japke:

    Hoi Rikst
    Wat leuk wat van je te horen! Meteen de foto's even bekeken, wat lijkt het veel groener nu dan afgelopen zomer! wat heerlijk, dat je even kunt acclimatiseren! We volgen je hoor, we zijn zo benieuwd! Succes gewenst met jouw prachtige taak!
    Japke

  • 06 Januari 2015 - 19:54

    Pake En Beppe:

    fijn dat alles sa goed befalt.
    súkses.

    wy reagearje letter wol op dyn mail.

    tút .

  • 06 Januari 2015 - 19:59

    Ruud:

    Hey Rikst,

    Fijn dat de reis goed is gegaan. Geniet ervan. Go Girl!

  • 06 Januari 2015 - 21:47

    Onno:

    Hai Rikst,

    Een goed begin is het halve werk. Nog even genieten en dan fijn aan de slag met de kinderen en het verschil voor hen maken! Fantastisch! Houdoe, Onno

  • 07 Januari 2015 - 18:44

    De Luykjes:

    Ha Rikst! Mooi bericht van jou uit de Rhotia Valley. Wat een prachtig landschap en heerlijk temperatuurtje! Ook prachtige plantjes ;-) We wensen je een fantastisch verblijf en geniet ervan!
    De Luykjes

  • 10 Januari 2015 - 11:03

    Rikst Buis:

    Bedankt voor al de leuke en lieve berichtjes, ik hou jullie wel wat op de hoogte!

  • 10 Januari 2015 - 11:03

    Rikst Buis:

    Bedankt voor al de leuke en lieve berichtjes, ik hou jullie wel wat op de hoogte!

  • 12 Januari 2015 - 16:52

    Pake Buis:

    Ik bin een bytsje let mar ha dyn bericht untfongen hjer.
    Fijn datst sa'n fijne reis hawn hast
    Tút fan,
    Pake.

  • 14 Januari 2015 - 11:22

    Loes:

    Hallo Rikst,
    Ik wil niet achter blijven, maar ben blij dat je een goede reis gehad hebt.
    Inmiddels ben je aan het werk dacht ik zo,dat horen en ziewb(fotos) later wel.
    Groetjes Loes.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Tanzania, Karatu

Rikst

Actief sinds 06 Jan. 2015
Verslag gelezen: 330
Totaal aantal bezoekers 7771

Voorgaande reizen:

02 Januari 2015 - 24 Juli 2015

Vrijwilligerswerk in Tanzania

Landen bezocht: